Vivix Shaklee Baiki Sel-sel Yang Mati

Kanser, kencing manis, sakit jantung, darah tinggi. Semua tu antara penyakit kronik yang femes sangat.




Apa penyebab yang buat ia berlaku?

Ia sangat berkaitan dengan sel dalam badan kita. 

Dalam badan kita ada sel. Sel ni boleh pecah dan mati. 

Ada dua cara dia mati. 

Satu, sel mati secara sendiri secara proses semulajadi. 

Kedua, sel mati disebabkan ada benda jahat dari luar. Contohnya macam toksik, radikal bebas, radiasi, bahan kimia, trauma. Yang ni kita panggil sel mati secara tak sehat.

Okay meh kita tengok lebih detail sel mati secara tak sehat ni. 

Utk sel yang mati secara tak sehat ni, ada inflamasi kat kawasan tisu sel yang mati tu. Contoh kaki pesakit kencing manis yang ada sel kulit hitam. Itu lah sel2 yang alami proses dah mati secara tak sehat.

Pendek kata, sel alami inflamasi/radang.

Sel yang alami kerosakan DNA dan gagal untuk direpair, akan terus alami proses semulajadi untuk mati. 

Lega kan lah macamtu..

Namun yg jadi masalah apabila, sel ni gagal jalani proses kematian semulajadi.

Yang mana dia terus berkembang biak. Akhirnya jadi sel kanser.

So macam mana nak baikkan sel2 yang mati ni?

Jawapannya ada pada vivix.

Vivix berfungsi dengan membaiki sel, melindungi sel, memberi tenaga pada sel dan meningkatkan prestasi sel dalam badan kita.  

Ya semua ni penting untuk pastikan sel2 kita hidup untuk pastikan organ dalam badan kita berfungsi dengan baik tanpa penyakit.

Apa jadi kalau sel takdak tenaga dan oksigen? Ia menyebabkan sel jadi berasid yang mana akhirnya DNA rosak.

Sepatutnya sel mampu baiki DNAnya yang rosak supaya tak membiak jadi sel kanser.

Sebab tu sangat penting untuk amalkan vivix setiap hari! 

Jom Vivix! 

Ija Ramli
013 515 0155
iija84@gmail.com
Previous
Next Post »
0 Komentar